Solutii fidelizare clienti folosind aplicatiile Nexus EasyRetail

In materialul de mai jos vom vedea cateva variante de a oferi bonusuri de fidelitate clientilor dumneavoastra.

Pentru campanii de fidelizare avem trei solutii principale care acopera cea mai mare parte a situatiilor:

  1. Promotii care se aplica la fiecare vanzare in functie de anumite conditii. Exemple:
    a. Promotii de tip "Happy hour";
    b. Promotii de tip "Cumperi 3 achiti 2";
    c. Primesti articolul specificat cadou;
    d. etc.
  2. Carduri cadou.
  3. Puncte de fidelitate.

1. Promotii

Mai jos vom vedea care sunt pasii care trebuie parcursi pentru a defini si utiliza o promotie in aplicatia Nexus EasyRetail. Pasii sunt similari si pentru utilizarea promotiilor in alte aplicatii din suita Nexus.

Configurarea promotiei in NexusERP (backoffice).

Pentru a putea defini si utiliza promotii in programele din suita Nexus trebuie sa incepem prin a defini si activa promotia.
Ca exemplu vom defini o promotie prin care vom acorda un discount de 10% la clienti din grupul "Silver" in conditiile in care valoare bonului este mai mare de 200 lei. Urmarim ca la clientii pe care i-am categorisit ca si clienti Silver sa le acordam o reducere de 10% pentru bonuri cu o valoare minima prestabilita: in cazul nostru 200 lei.

Va trebui sa trecem prin urmatorii pasi:

  • definirea grupurilor de oferta (clienti);
  • atribuirea clientului (clientilor) la grupul potrivit de oferta;
  • definirea promotiei;
  • activarea promotiei.

Definirea grupurilor de clienti se realizeaza din modulul Iesiri > Management Vanzari > Preturi de vanzare > Promotii, din Optiunile modulului. Dupa ce s-a deschis panoul cu optiuni din dreapta se apasa pe butonul Deschide din dreptul setarii "Editare grup oferta". Aici creati cate grupuri de oferta (grupuri de clienti) aveti nevoie.
In exemplul nostru am creat 3 grupuri de oferta: Bronze, Silver si Gold.

Setari grup oferta 1

Setari grup oferta 2

Atribuirea clientilor la grupuri de oferta se realizeaza din fereastra de editare a oricarui partener, pagina Comercial. In casuta "Grup oferta" trebuie ales unul din grupurile configurate anterior (pentru clientii care vor beneficia de promotii).

Setari grup oferta 3

Definirea promotiei se realizeaza din modulul Iesiri > Management vanzari > Promotii. Aici se da click pe adauga pentru a adauga o promotie noua, se completeaza denumirea promotiei cu un text la alegere - in cazul acestuit tutorial am trecut "Tutorial promotii" - si se alege actiunea (efectul) promotiei. In cazul nostru am ales la actiune Se ofera discount procentual pe articol deoarece vom acorda un discount de 10% la toate articolele din bon clientilor din grupul Silver. La parametri completam 10. La Prioritate lasam 1. Bifam aplicatiile in care dorim sa fie activa promotia. In cazul nostru vom bifa aplicatia Nexus.Retail. Dupa ce am completat antetul promotiei putem continua cu completarea conditiilor in care se acorda promotia. Apasam pe Adaug > Adaug (Insert) pentru a adauga o noua conditie (sau apsam insert pe tastatura). Singura conditie de care avem nevoie pentru aceasta promotie este sa verificam daca clientul se afla in grupul corect de oferta.

Mai departe, pentru activarea promotiei, mergem pe Preturi de vanzare si bifam lista sau listele de preturi care vor tine cont de aceasta promotie. In acest fel se poate configura ca la unele produse sa nu se acorde promotia chiar daca s-ar intruni conditiile de aplicare. La final validam promotia.

Setari promotie 1

Setari promotie 2

Setari promotie 3

Testarea promotiei

Ultimul pas este sa verificam promotia. Intram in programul de vanzare, scanam cardul clientului sau il cautam dupa nume/cod fiscal si inregistram un bon. La intrarea pe pagina plati vom primi automat discountul setat in promotie. In captura de mai jos se poate vedea efectul promotiei aplicat automat la intrarea pe pagina "Plati".

Aplicare promotii EasyRetail

2. Carduri cadou

O varianta alternativa de bonusare este acordarea sau vanzarea de carduri cadou care ar urma sa fie folosite in reteaua proprie de magazine. Prin aceasta metoda se pot genera o serie de carduri cadou (cu serii unice) care, dupa achizitia lor, pot fi folosite ca modalitate de incasare in lantul dumneavoastra de magazine. In acest fel va puteti si diversifica portofoliul de clienti deoarece aceste carduri nu sunt nominale si sunt, astfel, transmisibile.
Un articol care detaliaza mai pe lard modul de functionare a acestor carduri gasiti aici.

3. Puncte de fidelitate

Ultima varianta majora de bonusare/fidelizare a clientilor este utilizarea sistemului de puncte de fidelitate. Pe baza acestui sistem clientii pot aduna in urma achizitionarii de produse puncte de fidelitate. Aceste puncte pot fi folosite, ulterior, ca si modalitate de plata.
Pentru utilizarea acestui sistem trebuie sa faceti urmatoarele setari:

  1. In modulul Nomenclatoare > Administrare > Bunuri si servicii - Articole intrati pe fiecare din produsele pentru care vreti sa acordati puncte de fidelitate si scrieti, in pagina Specificatii, valoare in puncte de fidelitate. De ex. 1. Folositi doar numere intregi aici.
    Puncte de fidelitate 1

    Daca doriti ca la urmatoarele produse pe care le adaugati in nomenclator sa fie implicit setata valoarea puncte fidelitate intr-o anumita valoare puteti seta acea valoare in optiunile modulului.
    Puncte de fidelitate 2

La fiecare vanzare de articole care au valoare puncte fidelitate setata clientul va aduna puncte de fidelitate.
Ulterior, la acumularea unui numar suficient de puncte de fidelitate, va putea folosi aceste puncte ca si mijloc de plata.
Acest mijloc de plata este disponibil incepand cu versiunea 22.1 si se regaseste sub numele "Voucher - puncte fidelitate". La alegerea acestei forme de plata clientului i se va genera automat un voucher pe baza punctelor si va fi considerata o forma de plata.

Speram ca acest tutorial va ofera suficiente informatii pentru a putea pregati campaniile dumneavoastra de fidelizare sau bonusare a clientilor.

Mult succes!

results matching ""

    No results matching ""