Setari Nexus recomandate pentru societate nou creata

In articolul ce urmeaza va propunem niste setari in vederea configurarii optime a unei societati in Nexus.


Setari generale

In meniul orizontal Instrumente, sectiunea Setari generale, in submeniul vertical Societatea curenta sunt recomandate urmatoarele setari:

  • Numar de zecimale - 4
  • Centru de profit obligatoriu - bifat
  • Validare automanta document la aprobarea completa a fluxurilor de aprobari - bifat
  • Colectare articole contabile asincron, prin serviciul Nexus Tasks - bifat
    Celelalte setari raman debifate.

In submeniul vertical Aplicatie sunt recomandate urmatoarele setari:

  • Intervalul de timp pt interogarea serverului SQL(s) se recomanda sa aiba fie valoarea 0, fie valoarea 900. Unele operatiuni complexe pot avea o perioada de incarcare mai lunga, astfel existand riscul de a intoarce o eroare daca timpul de interogare implicit este depasit.
  • Virgule despartitoare pentru cifre in Raportare - bifat
  • Virgule despartitoare pentru cifre in grid module - bifat
  • Preia automat cursul valutar de pe www.cursbnr.nxm.ro - bifat
  • Pastreaza arhiva electronica pe disc (nu in baza de date) - bifat
  • Aplicare automata patch pe societatea curenta - bifat
    Celelalte setari raman debifate.

In submeniul vertical Interfata sunt recomandate urmatoarele setari:

  • Coloreaza liniile modulului - bifat
  • Salvez latimea meniului la iesirea din aplicatie - bifat
  • Sesiune deschidere aplicatie - Sesiune curenta
    Celelalte setari raman debifate.


Conturi contabile

Se recomanda definirea urmatoarelor conturi analitice in modulul:
Contabilitate > Contabilitate financiara > Balanta de verificare

401.01 / 4111.01 / 607.01 / 607.02 / 707.01 / 707.02 / 4428.02

Ex: Pentru a defini contul analitic 401.01, se cauta in Balanta de verificare contul 401, se apasa butonul Adauga din meniul superior, iar in pagina nou deschisa se completeaza simbolul nou al contului si denumirea (in acest caz 401.01 / Furnizori).

Ulterior inregistrarii conturilor analitice mentionate mai sus, se recomanda efectuarea urmatoarelor asocieri in modulul: Nomenclatoare si unelte > Administrare > Bunuri si servicii - Conturi
371.01 - 607.01 - 707.01 - 378.01 - 4428.01
371.02 - 607.02 - 707.02 - 378.02 - 4428.02

Ex: Pentru a efectua asocierile mentionate mai sus, se cauta contul 371.01 in lista de conturi din modulul Bunuri si servicii - conturi, se apasa butonul Deschid, apoi in tabul Conturi articole contabile se vor completa conturile analitice definite, in campurile corespunzatoare din lista.


Gestiuni si centre de profit

Se recomanda crearea unei gestiuni si a unui centru de profit, denumite GENERALE.
Gestiunile se creeaza in modulul: Nomenclatoare si unelte > Functionale > Gestiuni prin apasarea butonului Adaug din meniul orizontal superior.

Informatiia minima necesara pentru a crea o gestiune este denumirea. Insa este indicat sa fie completate si urmatoarele informatii:

In tab-ul Proprietati

  • Gestionarul.
  • Persoana responsabila.
  • Comisia de receptie.
  • Metoda de descarcare.
  • Cont incasari retail cu numerar, card, etc..
  • Blocare stoc negativ (in functie de specific)

In tab-ul Carnete implicite

  • Se aplica carnetele implicite care vor fi utilizate pe gestiunea curenta.

In tab-ul Gestiuni aprovizionare

  • Nu se adauga daca intrarile de marfuri vor fi efectuate direct pe gestiunea curenta.

Centrele de profit pot fi create fie direct de pe o gestiune, fie in modulul Nomenclatoare si unelte > Functionale > Centre de profit, utilizand butonul Adaug. Selectam gestiunea pe care dorim sa adaugam un centru de profit, apoi in meniul principal, se apasa pe sageata indreptata in jos din capatul campului Centru de profit, apoi se apasa pe butonul Adaug, se completeaza denumirea dorita, apoi se salveaza. Urmare a acestei operatiuni, vom observa ca va fi completat automat centrul de profit pe gestiunea curenta.


Formatii de lucru

Se recomanda crearea a unei formatii de lucru denumite GENERALE, in modulul Salarii - personal > Salarizare > Formatii de lucru.

In modulul Formatii de lucru se apasa butonul Adaug din meniul orizontal superior, apoi se completeaza cu urmatoarele informatii:

  • Tip calcul - se alege DirPro (direct productivi)
  • Denumire formatie - GENERALE
  • Punct de lucru - SEDIU
  • Centru de profit - GENERALE
  • Carnet implicit acte aditionale CM - se selecteaza carnetul creat anterior pentru acte aditonale CIM (daca nu exista, se creeaza in modulul Nomenclatoare si unelte > Administrare > Carnete).


Facturi clienti - sectiune in lucru

Vom reveni cu actualizari si completari in scurt timp.

results matching ""

    No results matching ""