Setari generale

In acest material va voi prezenta functionalitatile regasite in instrumentul "Setari generale" din Nexus ERP. Instrumentul se poate accesa doar daca avem modulele inchise si majoritatea setarilor sunt disponibile doar pentru utilizatorii administratori

Setarile din acest instrument sunt grupate astfel:

  1. Societate curenta
  2. Aplicatie
  3. Interfata
  4. Expeditor email
  5. Expeditor SMS
  6. Expeditor mesaje XMPP(Hangouts)
  7. Setari casa de marcat
  8. Setari rapoarte
  9. Setari limba
  10. Setari Pagina Mea
  11. Setari conexiune la DVR
  12. Locatii programe externe
  13. Puncte de lucru
  14. Baza de date

Societate curenta

Setarile din aceasta fereastra afecteaza doar baza de date pe care suntem conectati. In continuare va voi prezenta punctual functionalitatea fiecarei setari:

  1. "Sesiune preluare balanta initiala" - aceasta setare este destinata preluarilor de societari sau deschideri de societari noi. Informatia completata aici reprezinta luna in care se introduc date (balanta de verificare, solduri, stocuri etc.). Puteti consulta in detaliu aceasta setare in materialul Deschidere / Preluare societate

  2. "Ultima sesiune blocata la modificari" - se pot bloca sesiunile pana la luna completata aici. Aceasta setare este folositoare cand se finalizeaza operarea de date intr-o luna si nu se doreste ca alt utilizator sau, din neatentie, utilizatorul curent sa poata modifica/adauga/sterge informatii. Daca doriti sa modificati o informatile din lunile blocate, se poate face acest lucru deblocand sesiunea sau activand dreptul "Adaugare/Modificare/Stergere de date in sesiunile blocate" pentru modulul dorit (ultima setare nu o recomandam).

  3. "Sesiuni vizibile (de la - pana la)" - cu aceasta optiune se pot ascunde sesiuni la vizualizare.

  4. "Nr. de zecimale pentru preturile unitare" - se introduce numarul de zecimale dorit (2, 3 sau 4)

  5. "Perioada pastrare log actiuni utilizatori" - se introduce numarul de zile pentru pastrarea log-ului (folositoare pentru a nu mari dimensiunea bazei de date cu informatii nefolositoare pentru unii utilizatori)

  6. "Cod produs folosit in rapoarte" - reprezinta codul care va fi afisat pentru tiparire pe rapoartele factura, comanda, aviz.

  7. "Modalitate filtrare in nomenclatoare" - se selecteaza conditia implicita pentru filtrare in nomenclatoare (incepe cu, contine) (Ex: la cautarea de articole la adaugarea intr-un document). Recomandam valoarea implicita "Contine"

  8. "Se permit iesiri din gestiune fara existenta stocului" - recomandam dezactivarea setarii in cazul societatilor ce tin evidenta stocului cantitativ. Optiunea este utilizata si in materialul Corectie stoc negativ

  9. "Utilizez cantitati si unitati de masura suplimentare" - Utila cand avem stocuri pe 2 unitati de masura. Recomandam dezactivarea setarii.

  10. "Lista clienti redusa in aplicatiile retail" - prezinta aplicatiilor retail o lista redusa de parteneri, adica doar cei care sunt bifati ca si "Client retail" (Setarea aceasta este in curs de depreciere.)

  11. "Centru de profit obligatoriu" - obligativitatea completarii in toate documentele centrul de profit

  12. "Nu afisez documente in mod Testare" - setare folosita pentru testarea modulelor - nu se afiseaza documentele create in mod testare.

  13. "Se permite introducerea codurilor bugetare pentru societarile non-bugetare" - urmeaza...

  14. "Validarea automata document la aprobarea completa a fluxurilor de aprobari" - dupa ce s-au primit toate aprobarile necesare din fluxul de supervizori documentul se valideaza automat.

  15. "Confirmare actiune de validare a documentului" - la validarea documentelor, daca este activa setarea, va aparea o fereastra de confirmare a validarii, fara setare activa, documentele se vor valida automat.

  16. "Colectare articole contabile asincron, prin serviciul Nexus Tasks" - pentru societatile cu foarte multe documente se recomanda utilizarea acestei setari. Prin utilizarea acestui mod de lucru programul realizeaza colectarea in fundal prin serviciul Nexus Tasks iar utilizatorul poate continua cu operarea in Nexus. Finalizarea este anuntata prin mesagerie sau se poate intra ulterior in modul si se poate verifica starea colectarii, respectiv pasul la care s-a ajuns.

  17. "Activare functionalitati aferente ContClient.ro" - aceasta setare se activeaza in cazul in care aveti o licenta contclient.ro si doriti functionalitatile oferite de aceasta licenta. Bifa activeaza trimiterea de mesaje email catre parteneri la validarea facturilor cu link catre contul online pentru descarcarea facturilor, situatia platilor, oferte B2B, plati online, etc.

Aplicatie

  1. "Interval de timp pt interogarea serverului SQL(s)" - recomandam valoarea 0.

  2. "Calcul limita de creditare parteneri la" - in cazul in care se foloseste limita de creditare, aceasta se stabileste aici la ce valoare se calucleaza: "Sold total"/"Sold an curent"

  3. "Data efect comercial module urmarire" - se selecteaza data la care se doreste urmarirea efectelor comerciale "data document"/"data decontare"

  4. "Numar factura lungime fixa(listare)" - setare depreciata. Se refera la numarul de caractere pentru imprimantele matriciale.

  5. "Driver imprimanta grafica" - se selecteaza driverul adica imprimanta ce se doreste a fi folosit de catre Nexus la tiparirea automata (Ex: Intr-o factura fiscala, butonul "Tiparesc factura" trimite comanda imprimantei selectata in aceasta setare)

  6. "Driver imprimanta matriciala" - se selecteaza driverul ce se doreste a fi folosit de catre Nexus la tiparirea automata a etichetelor

  7. "Tiparire fata-verso automat" - in cazul in care documentul contine mai mult de o pagina, cu aceasta setare se tipareste fata-verso. (Important! Imprimanta sa suporte tiparirea fata-verso si trebuie configurata in acest sens)

  8. "Completare cu zerouri pentru coduri externe scanate" - urmeaza...

  9. "Virgule despartitoare pentru cifre in Rapoarte" - la generarea rapoartelor, numerele mai mari de 999 vor fi despartite cu virgula (Ex: setare activa: 2,000; setare inactiva: 2000)

  10. "Virgule despartitoare pentru cifre in grid module" - numerele mai mari de 999 vor fi despartite cu virgula in cadrul modulelor (Ex: setare activa: 2,000; setare inactiva: 2000)

  11. "Scot zecimalele cu 0 din campul Cantitate la Rapoarte" - in cazul numerelor intregi, zecimalele 0 nu mai apar

  12. "Preia automat cursul valutar de pe www.123cursbnr.ro" - recomandam activarea acestei optiuni

  13. "Securitate avansata la operare" - documentele create de un utilizator pot fi modificate doar de catre acesta. Recomandam dezactivarea optiunii.

  14. "Pastreaza arhiva electronica pe disc (nu in baza de date)" - recomandam activarea acestei setari pentru pastrarea bazei de date de dimensiuni reduse

  15. "Aplicare automata patch pe societatea curenta" - la descarcarea patch-urilor, dupa restart aplicatie, cu setarea activa nu va mai aparea fereastra de confirmare instalare patch-uri (recomandam activarea setarii)

Interfata

  1. "Numar de caractere pt cautare incrementala in nomenclator" - la cautarea articolelor se poate face dupa primele 3 caractere ale fiecarui cuvant (Ex: articol "PRELUARE SOLDURI" se poate cauta folosind sintagma "PRE SOL")

  2. "Ascunde meniul la intrarea in program" - daca este activa, la deschiderea programului meniul din stanga este ascuns automat

  3. "Ascunde meniul la deschiderea unui modul" - la deschiderea unui modul, meniul din stanga se ascunde automat

  4. "Salvez latimea meniului la iesirea din aplicatie" - se salveaza latimea meniului

  5. "Deschid "Pagina mea" la intrarea in aplicatie" - se deschide automat modulul "Pagina mea" la logarea in aplicatie

  6. "Focus pe Nr. document" - urmeaza...

  7. "Deschidere simplificata fereastra de cautare pentru adaugare in documente" - prima optiune la adaugarea intr-un document devine "adaugare simplificata" (tasta Insert deschide adaugarea simplificata)

  8. "Utilizare "Control+Enter" pt. copierea valorilor de pe documentul anterior" - Aceasta setare este utila operatorilor care fac multe documente de acelasi tip si multe coloane se repeta sau sunt asemanatoare. Prin activarea bifei cand se apasa Control-Enter se copiaza informatia din acel control de la documentul anterior si focusul sare la controlul urmator.

  9. "Sesiune deschidere aplicatie" - recomandam folosirea optiunii "Sesiune curenta"

Expeditor email

Setarile disponibile aici le puteti consulta in materialul Configurare expeditor mail

Expeditor SMS

urmeaza...

Expeditor mesaje XMPP (Hangouts)

urmeaza...

Setari casa de marcat

In fereastra aceasta se selecteaza casa de marcat, in prealabil configurata in modulul "Nomenclatoare si unelte" - "Aparate de marcat fiscale", unde se doreste tiparirea bonurilor fiscale din aplicatia Nexus ERP.

Important! Ca aceasta setare sa fie functionala, aplicatia Nexus Print trebuie sa fie deschisa si configurata pe aparatul de marcat fiscal corespunzator.

Setari rapoarte

Setarile din aceasta fereastra se vor aplica pentru toate rapoartele din Nexus. In cazul in care se doreste modificarea doar pentru un raport, setarea este disponibila si la nivel de raport. Pentru informatii suplimentare puteti consulta materialul Configurare rapoarte

Setari limba

In aceasta fereastra se poate modifica limba aplicatiei (disponibil: Romana si Engleza)

Setari Pagina mea

Setari conexiune la DVR

Setari destinate camerelor de supraveghere DVR - urmeaza...

Locatii programe externe

urmeaza...

Puncte de lucru

urmeaza...

Baza de date

urmeaza...

Pentru informatii suplimentare va rugam sa nu ezitati sa ne contactati la adresa de email nexus@atacpc.ro

results matching ""

    No results matching ""