Clienti incerti

Pentru operarea facturilor provenite de la partenerii care o sa aiba clasificarea de clienti incerti, se doreste sa se renunte la urmarirea soldului acestora ca urmare a intrari în falimet, se va folosi modul Clienti incerti.

1. Asistent – Adaugare facturi cu sold restant

  • Data document - data de inregistare a documentului privind trecerea de la clienti la clienti incerti;
  • Data scadenta – perioada in care clientul avea posibilitatea sa achite facturile conform datei scadente de pe factura;
  • Partener – Denumirea partenerului;
  • Cont factura – contul contabil pe care s-a emis factura;
  • Cont client incert – contul contabil pe care se va transfera soldul partenerului;
  • Procent provizioane – valori cuprinse intre 0 – 100;
  • Facturi sold restant - in acesta sectiune vor fi afisate toate facturile emise pe partener.

2. Asistent revenire din clienti incerti

Acest asistent se foloseste pentru trecerea partenerilor din clienti incerti in clienti.

  • Data document - data documentului;
  • Perioada – perioada emiterii facturilor fiscale;
  • Partener - Denumirea partenerului;
  • Facturi clienti incerti – vor fi afisate toate facturile aferente partenerului care au fost trecute in solduri incerte.

3. Asistent inchidere clienti incerti

In situatia in care se doreste inchiderea soldului partenerului din clienti incerti, de exemplu ca urmare a intrari in faliment, se va adauga contul 654 in modulul Nomenclatoare si unelte → Bunuri si servicii – conturi.

Caracteristici cont:

  • Tip articol – Discounturi ofertite (W)
  • Cod – W| 23
  • Denumire: Pierderi din creante
  • Setari – Module in care este activ
  • Setari – Conturi articole contabile

La rularea asistentului Asistent inchidere clienti incerti se vor completa urmatoarele informatii:

  • Perioada - perioada emiterii facturilor fiscale
  • Gestiune – gestiunea specificata la emiterea facturilor fiscale
  • Produs storno – in cazul prezentat de noi vom selecta contul 654
  • Data – data emiterii facturii de storno
  • Serie – se va selecta carnetul utilizat pentru facturare.
  • Factura centralizata – daca se bifeaza aceasta optiune, se va emite o singura factura de storno pentru toate facturile care au fost emise pe partener, in caz contract se va emite cate o factura de storno pentru fiecare factura in parte.

Exemplu nota contabila factura strono

Nota:

Pentru informatii suplimentare va rugam sa nu ezitati sa ne contactati la adresa de email nexus@atacpc.ro.

results matching ""

    No results matching ""