Pasi deschidere an nou si preluarea soldurilor anterioare in Nexus ERP

Pasii descrisi mai jos trebuie realizati pentru a putea trece pe noul an de lucru. Fara parcurgerea cel putin a primilor 3 pasi nu se poate lucra.
Acesti pasi pot fi parcursi in avans pentru a evita blocarea activitatii la inceputul anului.

Pentru partea de contabilitate si gestiune:

La deschiderea unui nou an in Nexus ERP, dupa instalarea ultimei versiuni disponibile pe site, va recomandam urmatoarele operatii care trebuiesc efectuate pentru preluari de solduri sau actualizari de parametri si anume:

ATENTIE: Pentru societatile cu puncte de lucru operatiunile trebuie facute la punctul SEDIU (de obicei firma de contabilitate) dupa care trebuie facuta o replicare pentru punctele satelit. Pachetul de date trebuie sa contina MINIM nomenclatoarele si balanta de verificare pe ianuarie.

  1. se modifica sesiunea in sesiunea ianuarie a noului an (de ex. 2020);
    Daca la acest pas primiti mesajul ca sesiunea nu este disponibila pentru vizualizarea trebuie sa intrati in Instrumente > Setari generale iar la setarea Sesiuni vizibile (de la - pana la) trebuie sa modificati in partea dreapta anul maxim pana la care se poate lucra. Spre exemplu in loc de 2019 se poate scrie 2029). Dupa aceasta puteti schimba sesiunea in Ianuarie a noului an si sa continuati cu restul pasilor de mai jos.
  2. se deschide modulul Contabilitate financiara - Balanta de verificare dupa care se poate inchide modulul. La prima deschidere se populeaza automat planul de conturi, conform celui din anul precedent;
  3. se deschide modulul Nomenclatoare - Administrare - Bunuri si servicii - Conturi si se apasa butonul "Asistent" - "Activare conturi", urmat apoi de "Salveaza";
  4. se deschide modul Contabilitate financiara - Deschidere conturi BV si se apasa butonul "Preiau solduri" (efectul va fi ca se vor aduce toate soldurile finale ale anului anterior, care se regasesc la acest moment) dupa care se apasa butonul "Verificare B.V." pentru verificarea corectitudinii datelor preluate si daca nu apar probleme se apasa butonul "Actualizare", urmat de "Actualizare B.V." si "Actualizare C.D.". Acest pas (4), poate fi rulat de oricate ori, si este obligatoriu de rulat la finalizarea balantei pe anul precedent pentru a avea solduri initiale corecte in noul an;
    In cazul in care la apasarea butonului de actualizare BV primiti mesajul "Actualizarea BV a fost preventiv blocata! Revedeti setarile si reveniti!" trebuie sa intrati in Optiuni si sa debifati prima setare intitulata Actualizare blocata ca in imaginea de mai jos. Este o practica incurajata sa blocati inapoi actualizarea dupa ce ati finalizat preluarea datelor din anul anterior.
    Actualizare BV blocata
  5. daca se lucreaza cu puncte de lucru intre care se trimit pachete de date, dupa efectuarea pasilor anteriori, se trimite un pachet de date de la SEDIU catre punctul de lucru, pentru sesiunea ianuarie a noului an; daca nu se face acest lucru, punctul de lucru nu poate opera documente in noul an. Procedura poate fi facuta in avans pentru a nu bloca deloc operarea la punctul de lucru al clientului.

Pentru partea de salarizare:

  1. trebuie preluate deducerile personale (Contracte de munca - Asistent - Actualizare deduceri din an anterior).
  2. trebuie preluate zilele de CO neefectuate in an precedent (Contracte de munca - Asistent - Preluare zile CO ...)
  3. trebuie intrat la nomenclatoare formatii de lucru pentru initializarea conturilor de la salarii pentru anul nou.
  4. se intra in modulul Salarii, Optiuni modul, Setari salarii - Deschide, pe pagina Impozite - impozite taxe ore se actualizeaza parametrii aferenti anului nou (butonul "Actualizare" - verificati pe coloana cu valoarea tichetelor de masa daca este completata si e corecta). Tot aici, la setari, la calcul salarii - zile libere se apasa butonul "Actualizare".

Aceasta ar fi o procedura sumara cu puncte care trebuiesc atinse la deschiderea unui an nou.
Mai jos va furnizam si un tutorial video cu pasii descrisi mai sus.

Mult succes!

Pentru informatii suplimentare va rugam sa nu ezitati sa ne contactati la adresa de email nexus@atacpc.ro

results matching ""

    No results matching ""