Achizitie material lemnos

a) Borderou de achizitie

Lemnul achizitionat de la persoane fizice se va face in baza unui "Borderou de achizitie", borderoul de achizitie nu presupune intrarea in gestiune a bunurilor achizitionate, astfel nu se va crea NIR la acest document acestea fiind in curs de aprovizionare.

In balanta de verificare achizitia de lemn va arata astfel:

In lunile in care se va receptiona lemnul pe baza de aviz de la Ocolul Silvic X, in Nexus se va crea doar NIR pe canitatea receptionata.

b) Contract de vanzare cumparare

Achizitia de material lemnos in baza unui contract de vanzare-cumparare de la persoane fizice se va adauga in program in modulul "Intrari", la tip document se va selecta "Contract".

La primirea autorizatiei de exploatare in baza actului de punere in valoare (APV)se va efectua stornarea de pe contul 4091 si se va adauga pe contul 301 (Materii prime) fara efectuarea notei de intrare receptie astfel materia prima va fi in curs de aprovizionare.

In momentul primirii avizului de insotire a materialului lemnos din padure in depozit se va crea doar NIR pe cantitatea receptionata in baza avizului.

c) Autorizatia de exploatare in baza actului de punere in valoare (APV) se va inregistra in "Intrari", tip document "Aviz marfa" fara generarea NIR-ului.

La primirea facturii de la funizor se va adauga in "Intrari" tip document "Factura interna", iar pentru completarea liniilor din factura sa va folosi asistentul "Adauga" -> "Din avize".

La receptia materiilor prime se va genera NIR pentru cantitatea receptionata.

Nota: Documentul de intrare pentru achizitii de bunuri, produse si pentru care nu se face "Nota de intrare receptie" va ramane in curs de aprovizionare.

Pentru informatii suplimentare va rugam sa nu ezitati sa ne contactati la adresa de email nexus@atacpc.ro

results matching ""

    No results matching ""