Achizitie bunuri din tara non-UE si TVA platit in vama

Bunurile introduse pe teritoriul vamal al Romaniei dintr-un stat din afara Uniunii Europene se vor prezenta la biroul vamal. Conform Codului vamal al Romaniei, marfurile care intra pe teritoriul vamal al Romaniei se prezinta la biroul vamal de persoana care le-a introdus sau, dupa caz, de persoana care isi asuma raspunderea pentru transportul marfurilor dupa ce au fost introduse. Din punct de vedere al taxei pe valoare adaugata, potrivit art. 126 alin. (2) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, se considera operatiune impozabila importul de bunuri efectuat in Romania de orice persoana, daca locul importului este in Romania, potrivit art. 132 indice 2.

Pentru inregistrarea documentelor aferente unui import se vor parcurge pasii de mai jos.

In situatia prezentata mai jos, avem o factura de transport (transportul bunurilor de la vama la sediul societatii), factura de marfa, iar TVA-ul si taxele vamale platite direct la biroul vamal.

Inainte de a introduce documentele, se verifica, in Facturi furnizori “Optiuni” modul sa fie completate conturile pentru “Taxe vamale” si “Accize”.

1. Introducem factura de transport sau facturile de cheltuieli la data receptiei acestora.

2. Se primeste factura de marfa de la furnizor

* Tip document: Factura externa  
* Deviz: se selecteaza valuta → se apasa “BNR” pentru preluarea cursului valutar de pe site-ul BNR  
* Documentul se include in jurnalul de TVA.  
* Liniile din factura se vor introduce cu TVA.

3. Includerea cheltuielilor in pretul de achizitie al marfii se face cu ajutorul asistentului "Repartizarea cheltuielilor catre facturi de marfa" si "Repartizarea cheltuielior din facturi anterioare".

3.1. "Repartizarea cheltuielior catre facturi de marfa"
Se utilizeaza in situatia in care factura/facturile de cheltuiala au data de emitere ulterioara facturii de marfa. Aceasta repartizare se va efectua din factura de cheltuiala catre factura de marfa.

Se introduce factura de cheltuiala, se utilizeaza asistentul "Repartizarea cheltuielilor catre facturi de marfa".

Dupa selectarea metodei de repartizare a chetuielilor, vom completa campurile necesare pentru aducerea facturii de marfa:

Dupa ce s-au completat campurile, vom selecta linia/liniile pentru distribuirea cheltuielilor in pretul de achizitie al marfii, dupa care o sa dam Calcul si Salvez.

Urmatorul pas este crearea NIR-ului, astfel la data receptiei marfii se va crea "Nota de intrare receptie" cu ajutorul asistentului "Creez Nir"

Se vor completa campurile din partea "Filtru selectie documente" pentru a gasi facturile care nu au nota de intrare receptie creata, dupa ce s-au completat informatiile respective se apasa "Caut facturi", iar in sectiunea "Date NIR" se completeaza campurile necesare creeari NIR-ului.

3.2. Repartizarea cheltuielior din facturi anterioare
Factura de marfa ajunge ulterior facturilor de cheltuiala, astfel se va utiliza din Asistent: Repartizare cheltuieli din facturi anterioare (Aici suntem pozitionati pe factura de marfa).

Se vor cauta facturile de cheltuiala, care vor fi incluse in costul marfii: Asistent repartizare cheltuieli, se selecteaza cheltuielile ce urmeaza a fi repartizate, calcul si salvez.

In detalii linie articol se pot vizualiza cheltuielile repartizate.

Mod afisare achizitie in decontul de TVA pe raportul detaliere documente incluse pe randul "Achizitii de bunuri si servicii taxabile cu cota de 19% / 9% / 5%".

TVA-ul care s-a plateste in vama ramane pe 4426, acesta se va stinge prin plata efectuata, din Banca/Casa.

Pentru informatii suplimentare va rugam sa nu ezitati sa ne contactati la adresa de email nexus@atacpc.ro.

results matching ""

    No results matching ""