Crearea, modificarea si administrarea utilizatorilor

Administrarea drepturilor de acces si a utilizatorilor in Nexus se configureaza in modulul Nomenclatoare > Administrare > Utilizatori.

In Nexus utilizatorii si grupurile de utilizatori au drepturi definite la nivelul fiecarei societati. In acest fel utilizatorul X poate avea drepturi de a folosi unele module intr-o anumita societate si dreptul de a folosi alte module in alta societate, in functie de atributiile care i-au fost delegate.
Pentru a facilita gestionarea drepturilor de acces exista si posibilitatea de a crea grupuri de utilizatori iar drepturile se vor acorda pe grup in loc sa fie acordate individual. Mai ales in societatile cu un numar mare de utilizatori sau unde dinamica utilizatorilor este male utilizarea grulurilor este deosebit de utila.

Ca si precedenta drepturile acordate unui utilizator vor fi adaugate drepturilor grupului din care face parte in cazul in care s-au acordat drepturi si pe grup si pe utilizator. De asemenea, daca utilizatorul NU are un anumit drept dar grupul din care face parte are acel grup atunci si utilizatorul va beneficia de dreptul respectiv.

Ex.:
Avem utilizatorul U care face parte din grupul G.

Modul Drept Acces Utilizator Acces Grup Rezultat
Facturi clienti Vizualizare documente Nebifat Bifat Utilizatorul are acces
Facturi furnizori Vizualizare documente Bifat Nebifat Utilizatorul are acces
Balanta de verificare Configurare rapoarte Nebifat Nebifat Utilizatorul nu are acces

Dupa cum am precizat si mai sus toate drepturile (indiferent ca este vorba despre drepturi pe utilizatori sau pe grup) se definesc la nivel de societate. Astfel, pentru a defini drepturile pentru societatea XXX un administrator trebuie sa fie conectat pe societatea respectiva si sa configureze drepturile pentru societatea respectiva.
Pentru a facilita copierea drepturilor de pe o societate pe alta in exista un asistent de copiere a drepturilor de pe societatea curenta pe alte societati. Inainte de a copia drepturile asigurati-va ca utilizatorul are acces la societate. Pentru a verifica, in nomenclatorul de societati intrati pe societatea respectiva si consultati pagina intitulata Utilizatori.

Exemplu de creare grup cu 2 utilizatori care vor opera documente de contabilitate primara pe 2 societati - SOC1 si SOC2:
1) Intram pe societatea SOC1 in modulul Nomenclatoare > Administrare > Utilizatori si cream un grup nou de utilizatori intitulat Contabilitate. La nivel drepturi alegem Obisnuit - acesta va fi nivelul predefinit al utilizatorilor din acest grup.
2) Salvam si iesim din pagina de adaugare grup apasand pe Inchid din meniul superior.
3) Adaugam 2 utilizatori noi: U1 si U2 si la ambii alegem la grup Contabilitate. La salvare ne va intreba daca le oferim accesul pe societatea curenta (SOC1) si confirmam cu DA, in caz contrar vor avea acces doar pe societatea SC EXEMPLU SRL.
4) Intram pe grupul nou creat contabilitate in pagina drepturi module si bifam drepturile pe care dorim sa le acordam la utilizatorii din acest grup. Salvarea se face instantaneu si nu este nevoie sa apasam salvare. Dupa ce am bifat toate drepturile necesare din meniul superior accesam Asistent > Copie drepturile din societatea curenta pe alte societati si bifam si societatea SOC2.
5) Intram pe societatea SOC2 si, in pagina utilizatori, dam acces la cei 2 utilizatori la societate.

Sper ca informatiile de mai sus v-au fost de folos!

Ultima actualizare: 14.10.2019

results matching ""

    No results matching ""