Instructiuni operare Nexus Retail - Magazine Atlantis Gold

Cuprins
  1. General
  2. Operatiuni vanzare
  3. Inregistrarea avansului
  4. Inregistrarea unui nou client
  5. Incasare cu voucher
  6. Operare retur-uri si storno avans
  7. Operatiuni numerar: borderou achizitii, predare numerar, preluare sold ziua precedenta
  8. Rapoarte de verificare si inchiderea de zi
General

Mai jos vom detalia operatiunile de baza care se realizeaza in Nexus Easy Retail - Implementarea Atac pentru Atlantis Gold. Pe masura ce apar noi situatii acest articol se va actualiza asa ca va recomandam sa verificati periodic daca exista modificari noi.

Operatiuni vanzare

Vanzarea in programul Easy Retail Supermarket se poate realiza in 2 moduri:

  1. Prin scanarea codului de bare al produsului in situatia in care acesta are cod de bare si dispozitivul este prevazut cu un cititor de coduri de bare.
  2. Prin cautarea manuala a articolului dupa denumire, cod sau clasa.

In situatia in care se foloseste un cititor de coduri de bare identificarea produsului nu implica decat scanarea codului de bare.
In situatia in care se cauta produsul manual atunci, in functie de modul in care il cautam, fie scriem de la tastatura in interfata principala - pictograma cu cosul de cumparaturi - denumirea articolului si dam clic pe butonul "Denumire" sau scriem codul de pe articol si dam click pe butonul "PLU". De asemenea avem posibilitatea de a apasa butonul "Meniu produse" unde vom putea identifica articolul cautand in articolul dupa grupa si clasa din care face parte: bratari, inele, ceasuri, etc.

Cautarea manuala dupa denumire se poate face dupa minim 3 caractere. In cazul produselor ce contin 2 sau mai multe cuvinte, acestea se pot cauta dupa exemplul urmator: Produs cautat: test euro tehnic, sintaxa cautata: eu teh, tes teh, test eur, eur teh, est ehn.

Dupa identificarea produsului, in situatia in care este vorba despre un produs care se vinde la gram - cum ar fi aur 14k - se poate da click pe denumirea produsului si se seteaza gramajul corespunzator. Atentie! In situatia in care in stoc nu aveti cel putin 1g din articol va fi necesara setarea cantitatii inainte de a adauga produsul in bon. Acest lucru se face apasand in interfata principala cifrele corespunzatoare cantitatii dorite apoi apasand pe butonul cantitate. De exemplu vom apasa pe 0.54 > Cantitate dupa care vom cauta sau alege Verighete Aur - 14k pentru a adauga in bon o verigheta cu greutatea de 0.54g.

Mai jos puteti vedea un clip cu o vanzare simpla in care se seteaza ulterior si greutatea:

Inregistrarea avansului

In situatia in care trebuie sa inregistram avansul luat de la client in vederea onorarii unei comenzi se procedeaza in felul urmator:

  1. Se tasteaza in interfata principala cuvantul "avans" si se da click pe butonul "Denumire".
  2. Se alege articolul AVANS pentru a il adauga in bon.
  3. Se da click pe pozitia AVANS din bon, se scrie folosind tastatura valoarea avansului incasat si se apasa pe butonul "Pret nou".
  4. Se da click pe butonul "Introdu datele pentru facturare" si se cauta numele clientului sau codul fiscal pentru firme. In cazul in care clientul nu este identificat programul va propune adaugarea clientului (pasii de mai jos).
  5. Se da click pe pictograma cu carduri si se incaseaza bonul cu numerar sau card ca la orice vanzare. Daca se doreste si generarea si imprimarea unei facturi de avans inainte de inchiderea bonului se da click pe pictograma +Factura.

Atentie! Daca se doreste imprimarea unei facturi pentru avans si nu doar bon este obligatoriu sa faceti incasarea prin pictograma cu carduri, NU prin butonul de incasare rapida din fereastra principala. Acel bon inchide rapid bonul cu numerar, fara sa faca si factura. Mai jos puteti vedea un clip care detaliaza pasii descrisi mai sus:

Inregistrarea unui nou client

In situatia in care trebuie sa introducem un nou client (fie ca este vorba despre un avans sau despre un retur) pasii sunt aceeasi:

  1. Se da click pe butonul "Introdu datele pentru facturare" si se cauta numele clientului sau codul fiscal.
  2. In cazul in care clientul este o persoana fizica si nu este deja inregistrata programul va propune adaugarea clientului. Informatiile minime necesare pentru introducerea de noi clienti persoane fizice sunt: Nume, Judet, Localitate, Adresa, Telefon.
  3. In cazul in care se adauga o persoana juridica (firma) obligatoriu se va introduce partea numerica a codului fiscal si, in loc de click pe "Cauta denumire" se va da click pe "Cauta cod fiscal". Programul va cauta automat datele necesare si le va afisa pe ecran.
  4. Se finalizeaza apasand pe butonul "Salveaza".

Mai jos puteti vedea un clip care detaliaza inregistrarea unui avans de la un client nou:

Incasare cu voucher

In cazul in care valoarea unui bon fiscal se doreste a fi diminuat cu un voucher, se vor urma pasii de mai jos:

  1. Se introduc produsele vandute;
  2. Se apasa pe pagina de incasare;
    • Se introduce suma voucherului apoi se apasa pe "Tichete electronice" si in partea de jos se apasa pe "Incaseaza tichete .. Voucher tichete electronice".
    • Se apasa pe "Tichete" daca valoarea voucherului este una din valorile urmatoare: 10, 25, 50, 100 lei.
  3. Se introduce si forma de plata pentru diferenta de suma (Numerar, card), daca este cazul, apoi se inchide bonul
Operarea retur-urilor si stornarea avansurilor

Atat operarea retururilor cat si stornarea avansurilor se opereaza similar urmand pasii de mai jos:

  1. Se inregistreaza sau se selecteaza clientul - toate retururile si stornarile se fac nominal.
  2. Se da click pe pictograma "Operatiuni bonuri" si se alege "Retur bon cu factura".
  3. In noua fereastra trebuie sa introducem ID-ul bonului de vanzare. Acesta se gaseste tiparit in zona inferioara a bonului. Ex. ID: 24321.
  4. Dupa ce s-a identificat bonul apar pozitiile continute in bon. In situatia in care se storneaza un avans apare doar pozitia avans. Daca se returneaza o bijuterie apar toate pozitiile din bon si trebuie aleasa pozitia care se returneaza si se da click pe "Returnez produsul selectat" dupa care se raspunde cu DA la mesajul de confirmare.
  5. Se apasa pe butonul "Salveaza". Programul va cere o confirmare a actiunii de generare factura storno. Dupa confirmare se vor lista documentele la imprimanta si bonul de retragere numerar la casa de marcat.
    Atentie! La orice retur de acest fel trebuie sa aveti suficient numerar in casa de marcat (din vanzari sau sold precedent) pentru a acoperi suma care se returneaza si pentru a lista bonul de retur din casa de marcat - chiar daca ea se incaseaza inapoi ulterior prin vanzarea articolului final. Daca nu aveti suficient numerar o solutie ar fi sa incepeti cu vanzarea finala daca se incaseaza cu numerar pentru a asigura suficient numerar in memoria casei si apoi sa stornati avansul. In situatia in care vanzarea finala se face cu incasare card si nu aveti suficient numerar in memoria casei puteti face atat vanzarea cat si stornarea avansului pe un singur bon alegand optiunea "Retur bon". In aceasta situatie valoarea finala a bonului trebuie sa fie pozitiva.

Mai jos puteti vedea un clip care detaliaza pasii descrisi mai sus:

Operatiuni numerar: borderou achizitii, predare numerar, preluare sold ziua precedenta

Pe parcursul zilei se poate sa trebuiasca sa folositi numerar din casa pentru plata cheltuielilor locatiei, achizitionarea de bijuterii cu borderou, chirii, etc. In aceasta situatie se va opera dupa cum este descris mai jos:
Pentru plati

  1. Se apasa pe butonul "Instrumente" (pictograma puzzle) si se alege "Sertar numerar".
  2. Se da click pe pagina "Plata"
  3. Se selecteaza operatia potrivita: borderou achilitie, plati sau predare numerar.
  4. Se alege tipul potrivit de document si numarul.
  5. Se completeaza campul observatii cu informatiile suplimentare necesare: numele clientului pentru borderou achizitii sau alte detalii necesare.
  6. Se completeaza suma.
  7. Se apasa pe butornul "Adauga".

Pentru incasari

  1. Se apasa pe butonul "Instrumente" (pictograma puzzle) si se alege "Sertar numerar".
  2. Se da click pe pagina "Incasare".
  3. Se alege "Preluare numerar zi precedenta" in campul Operatie.
  4. Se alege la tip document Dispozitie de incasare.
  5. Se scrie suma si se apasa pe butonul "Adauga".

Dupa operarea documentelor la casa de marcat va iesi un bonulet prin care se confirma adaugarea sau extragerea sumei din totalul de numerar.

Pentru a putea asimila mai usor informatiile mai jos gasiti tutoriale video pentru aceste operatiuni:
Plati

Achizitii bijuterii

Rapoarte de verificare si inchiderea de zi

Pentru inchiderile de zi programul pune la dispozitie o serie de rapoarte pentru fiecare locatie. Acestea se pot gasi in meniul "Instrumente", pagina "Rapoarte". Dupa consultarea rapoartelor, inainte de inchiderea zilei recomandam listarea initiala a unui raport consultativ de tip X. Acesta se poate lista din meniul "Operare" (pictograma cu rotita portocalie) si apoi selectati "Raport X". Pe ecran va fi afisat totalul vanzarilor inregistrare in program. La apasarea butonului DA se listeaza si raportul X din casa care trebuie sa corespunda cu inregistrarile din program. La final, din acelasi meniu se listeaza Raportul Z si, astfel, se incheie ziua de lucru.

Mai jos regasiti un clip care prezinta rapoartele disponibile si localizarea butoanelor pentru rapoartele X si Z.

Intrebari frecvente si solutii

I: De ce raportul X/Z listat de casa de marcat are o valoare mai mica decat valoarea vanzarilor afisata in program?
R: Casa de marcat memoreaza doar ce listeaza efectiv pe hartie. In momentul vanzarii casa de marcat nu a putut fi contactata din varii motive (casa inchisa, lipsa hartie, cablu deconectat, mod de lucru incorect). Vanzarea s-a inregistrat in program dar casa nu a tiparit bonul si asadar nu face parte din X/Z. In aceste conditii, in aplicatia NexusPrint care se poate deschide din meniul Instrumente, la sectiunea erori printare trebuie sa gasiti bonul sau bonurile care nu s-au imprimat. De acolo le puteti retrimite la casa de marcat pentru a incerca din nou tiparirea lor. Dupa tiparirea lor acestea vor face parte din raportul de vanzari din ziua respectiva. Nu uitati sa apasati pe butoanele Printare si apoi pe Minimizare dupa ce ati terminat de lucrat in Nexus Print.

I: De ce primesc eroare la inchidera fiscala prin care sunt atentionat ca sunt bonuri netiparite?
R: Din motivele detaliate mai sus casa nu a putut lista unul sau mai multe bonuri. Va trebui sa intrati in aplicatia NexusPrint - din meniul Instrumente - si sa retipariti bonurile care nu s-au listat sau sa validati bonurile care s-au tiparit dar totusi au ajuns in mod eronat in Erori Printare (cazuri foarte rare).

Mult succes!

results matching ""

    No results matching ""